Com organitzar les vacances a la teva Pime

Ja estem a l’estiu, una època esperada i temuda per molts. El desig de vacances, descans i platja, se superposa amb responsabilitats, els períodes de vacances de membres de l’equip i, en molts casos, la disminució d’ingressos totals de les PIMES. No obstant això, en la majoria dels casos, tots aquests «problemes» poden solucionar-se amb una bona planificació anual i algunes previsions. Aquests són alguns tips per a navegar aquestes dates amb èxit:

1- Planificació anual

Una de les claus per a esmorteir els alts i baixos d’una empresa és la creació d’una planificació anual amb una previsió aproximada. Encara que alguns períodes o escenaris són impredictibles, uns altres –com ho és aquest cas– poden ser afrontats creant un calendari anual que contempli els diferents elements que poden afectar l’estabilitat de la PIME.Per a definir aquest calendari és imprescindible tenir en compte els fluxos de treball anuals pertanyents a les dinàmiques del sector d’especialització i als específics de cada empresa. D’aquesta manera, podràs estar preparat per als pics més alts de treball i intentar organitzar les vacances en les èpoques més fluixes.

2. Organitzar les vacances amb antelació.

És important tenir en compte el tipus de conveni del sector que determina el tipus de vacances dels empleats, ja que serà definitori a l’hora de planificar les absències i reincorporacions. Una vegada definit, podràs crear un sistema que permeti als mateixos empleats coordinar les seves vacances de manera consensuada amb altres membres de l’equip de manera que cap departament es quedi sobtadament sense suport.Per a evitar que ocorri això i no generar caos en la repartició de les vacances, algunes empreses utilitzen alguns recursos com donar prioritat als empleats més antics o triar les dates amb un mínim d’1 o 2 mesos d’antelació. No obstant això, és recomanable negociar amb els empleats aquestes dates de manera que sigui beneficiosa per a totes dues parts i promoure la col·laboració dels equips per a aconseguir establir una dinàmica profitosa.

3. Sigues flexible.

Encara que la planificació sigui una eina important per a sostenir qualsevol PIME, en un context com l’actual cal saber reaccionar al moment i tenir algun pla d’emergència en cas que no tot surti com ho esperem. Algunes idees per a això, són la priorització, definició de tasques imprescindibles i elaboració de plans d’emergència com contractar una persona externa per a poder complir amb algunes tasques.Aquests tres tips t’ajudaran a mantenir el rendiment de la teva empresa i brindar als teus empleats unes necessàries vacances per a tornar al setembre amb energia. Feliç estiu!

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s